Najlepsze Filmy 2014 / 2015


Cześć!

Ostatnio była fala postów kosmetycznych więc dzisiaj mała odmiana, a jednocześnie seria, która jest tutaj bardzo chętnie czytana i odwiedzana, a mianowicie filmowa. Na dziś przygotowałam dla was zestawienie najlepszych filmów 2014 i 2015 roku, które oczywiście są takie w mojej subiektywnej opinii. ^^ Musicie wziąć pod uwagę, że to moje zestawienie, więc jest ściśle powiązane z moim gustem, na przykład takim, że zwykle omijam filmy romantyczne, czy melodramatyczne na korzyść mnóstwa thrillerów, czy chociażby fantastyki. Głównie jednak nie chodzi mi tu o dyskusję na temat gustów, a na podsunięcie wam po prostu czegoś naprawdę dobrego do oglądania. :) 



NAJLEPSZE FILMY 2014 / 2015 

 

1. Maleficent, Fantasy, Familijny (2014) klik
Maleficent: Zacznę od tego, że tytuł jest koszmarnie przetłumaczony ( " Czarownica" / "Diabolina") ponieważ Maleficenta nie ma nic wspólnego z czarownicą czy diabłami, gdyż jest ona wróżką, a dla mnie to zasadnicza różnica. ;] Jest to pięknie zrealizowana opowieść, ukazująca drugą stronę medalu popularnej historii o śpiącej królewnie. Trochę zabrakło mi głębszego ukazania uczucia pomiędzy tytułową bohaterką a Stefanem, jednak oprócz tego nie mogę nic zarzucić tej produkcji. Bajkowe, magiczne sceny, wzruszająca historia, dobre tempo akcji oraz absolutnie zjawiskowa Angelina Jolie. Świetna pozycja dla dzieciaków jak i dla dorosłych. Ja tam oglądałam sama :D




2. Na skraju jutra, Akcja, Science- Fiction (2014) klik

Na skraju jutra: Kiedy pierwszy raz zobaczyłam informacje o tym filmie pomyślałam " Poważnie? Kolejny film, w którym Tom ratuje świat przed Obcymi?! Który to już raz?" I pewnie nie tylko ja zauważyłam ten schemat. Jednak z braku laku oraz w związku z wysoką oceną na Filmwebie jednak obejrzałam i to była świetna decyzja. :D Fabula filmu jest bardzo oryginalna, wciągająca i ciekawa, doskonale bawiłam się i przeżywałam ten film. Zdziwię was, ale główną osią nie do końca jest walka. ;) Film idealny na seans z facetem, ale oczywiście nie tylko. :) 





3. Strażnicy Galaktyki, Akcja, Science Fiction (2014) klik

Strażnicy Galaktyki: Nad tym filmem najdłużej się zastanawiałam, czy zasługuje na miejsce w tym zestawieniu. Problem polega na tym, że w produkcji wszystko było w porządku, oprócz tego, że para głównych bohaterów widocznych na zdjęciu strasznie mnie irytowała. Jednak sytuację ratuje na pewno doskonale stworzone Universum, które podziwiałam z niemałą przyjemnością, jak i świetne akcenty, które miały wywołać śmiech, w skutek czego bawiłam się lepiej niż na nie jednej komedii. Jeżeli ktoś jest fanem fantastyki to powinien obejrzeć ten film, w przeciwnym razie nie do końca polecam, nie jest dla wszystkich. 




4. Śmieć, Thriller, Przygodowy (2014) klik

Śmieć: Pomimo, że historia jest tu bardzo naciągana, to film świetnie się oglądało, nie tylko ze względu na fabułę, ale też pewien czar, który roztaczało trzech chłopców, głównych bohaterów. To zadziwiające, nie wyobrażałam sobie wcześniej dobrego thrilleru z dzieciakami w roli głównej, ale widocznie można. Przy okazji film przedstawia realia brazylijskich slumsów, co już samo w sobie jest ciekawe. 





5. Zaginiona Dziewczyna, Thriller (2014) klik

Zaginiona Dziewczyna: Chciałam powiedzieć, że pochłaniam thrillery tonami  i czuję się niejako specjalistką w tym gatunku. Śmiało mogę więc powiedzieć, że Zaginiona Dziewczyna to najlepszy thriller tego roku. Ma wszystko to co powinien mieć ten gatunek, czyli najważniejsze - tajemnicę, zagadkę, uczucie towarzyszącego niepokoju oraz dziwne napięcie. Przy tym na odtwórców głównych ról też miło popatrzeć. Szczerze polecam! 





6. Hobbit Bitwa Pięciu Armii, Fantasy, Przygodowy (2014) klik

Hobbit: Żeby czerpać garściami z Hobbita trzeba najpierw zaakceptować fakt, że nie jest to wierne odzwierciedlenie książki i nigdy w zamierzeniu takie nie było. Zauważyłam, że niektórzy mają duży problem ze zrozumieniem tego prostego faktu. Hobbit w moim odczuciu to ukłon złożony w stronę wszystkich fanów Tolkiena, którzy jeszcze raz mieli okazję zanurzyć się w tym jednym w swoim rodzaju klimacie. Osobiście jestem wdzięczna, że znowu miałam możliwość powrotu do Śródziemia. 





7. Who Am I, Thriller (2014) klik
 
Who Am I: Największą rekomendacją dla tego filmu powinien być fakt, że zakończenie jest tak zaskakujące, że wbija w podłogę i zadziwiło nawet takiego wyjadacza thrillerów jak ja. Z tego względu warto obejrzeć ten film i nie mam tu nic więcej do dodania. ;)





8. Interstellar, Science Fiction (2014) klik

Interstellar: Na pewno już wam polecałam ten film, ale jest tak genialny, że nie mogło go zabraknąć w tym zestawieniu. Co więcej umieściłabym go nie tylko na liście najlepszych filmów 2014/2015, ale w ogóle EVER.  Na produkcji byłam w kinie i wsiąknęłam strasznie, przeżywałam i emocjonowałam się tym filmem jak cholera. Polecam każdemu, nawet jeśli zwykle nie lubisz science- fiction, w ogóle się tym nie zrażaj. Być może zakończenie to nie do końca moja bajka, ale cały film był piękny.




9. Ostatni Gwizdek, Sportowy (2014) klik

Ostatni Gwizdek: Na wstępie zaznaczę, że jeżeli nie czujesz sportu w żadnym wydaniu to pewnie i ten film nie zrobi na Tobie większego wrażenia. Nie jest to typowa historia o drużynie i ich trenerze, jest zupełnie o czymś innym, a mianowicie o łowcy talentów i walce o najlepszych zawodników. Ostatnie pół godziny filmu trzyma w takim niemożliwym napięciu, uwielbiam to w filmach. Jestem pewna, że jeśli tylko masz w sercu sport, to i ten film jest dla Ciebie. No i gra w nim rewelacyjny Kevin Costner. 





10. Więzień Labiryntu, Thriller, Science Fiction (2014) klik

Więzień Labiryntu: Już na wstępie wspomniałam, że moje ulubione gatunki to thriller i fantastyka więc jeżeli otrzymuję połączenie obydwu i to w tak dobrej jakości ,to czuję się poważnie dopieszczona. :D Najbardziej spodobał mi się dobór aktorów oraz świetnie zbudowane charaktery postaci, gdzie mogłam szczerze komuś kibicować bądź nie. Do tego dodajmy zagadkę, tajemnicę, napięcie, akcję i lepszej rozrywki dla Joko nie ma. :)





11. Kung Fury, Parodia, Komedia, Akcja (2015) klik

Kung Fury: Okeeeeeej żeby obejrzeć ten film trzeba mieć naprawdę pokrzywdzone poczucie humoru, dlatego absolutnie nikogo nie namawiam, ani nawet szczególnie nie zachęcam. Jest to film dla zabawnych inaczej. Parodia filmów, a przede wszystkim gier telewizyjnych lat 80 oraz 90. W produkcji można spotkać:

- super, ekstra hiper kung fu policjanta - wybrańca
- piekielnie seksowne kobiety- wikingi na dinozaurach
- rozpierduchę i walki wręcz robione na wzór bijatyk z gier (świetna scena walki z nazistami)
- Hitlera i nazistów
- boską muzykę, która naśladuje soundtracki gier telewizyjnych z lat 80 i 90
 
Jeżeli wystarczająco was to przeraziło to znaczy, że wszystko z wami w porządku i jesteście normalnymi obywatelami, jeżeli was zachęciło tak jak mnie to witajcie w gronie popaprańców! :D Cały film 30 min jest dostępny na youtubie: klik

 
 
Jeśli zainteresowały Cię wyżej wymienione filmy może znajdziesz też coś dla siebie w innych moich postach filmowych:  

1.Ulubione Pary Filmowe.
2. Filmy z Zaskakującym Zakończeniem. 
3. Dobre Filmy Familijne. 
4. Seriale Mojego Dzieciństwa. 
 5. Mroczne Filmy na Halloween  




 
Taka ciekawostka: nawet nie wiecie jak trudno było znaleść najlepsze filmy mając na uwadze tylko 2014 i 2015 rok, straszna bieda.  I nie wiem czy to ja już jestem taka wybredna, czy robią głownie taki shit. W każdym razie chyba trochę jedno i drugie. :)


Znacie te filmy, znaleźliście coś dla siebie w moim zestawieniu najlepszych filmów 2014 / 2015 ?  :)


Piąteczka

 





42 komentarze:

  1. Widziałam Maleficent i Interstellar, a Na skraju jutra bardzo chętnie obejrzę :)
    Do tego zestawienia dodałabym jeszcze Niezgodną i Zbuntowaną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak ja też ciągle narzekam, że nawet nie ma na co do kina iść bo nic nie robią dobrego... z Twojego zestawienia oglądałam numerek jeden - CUDOOOOO !!!! I Hobbita i to wszystko :P Numerek 8 tyle za mną chodził i chyba wreszcie, albo zapomniałam, albo na nim zasnęłam i nie pamiętam ^^ Resztę dodaję do listy i będę miała co z moim oglądać bo już idą zimne wieczory !

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety żadnego z nich nie widziałam jeszcze, ale mam w planach szczególnie ,, Interstellar", więc mam nadzieję, że może nawet w przyszłym tygodniu uda mi się zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm kurczę, żadnego nie widziałam :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie "zaginiona dziewczyna" była jednym z lepszych filmów tego roku, choć interstellar też uwielbiam ;-)
    Zainteresował mnie Who I am, dzisiaj wieczorem obejrzę! :-)
    Pozdrawiam, minimalnia.blogspot.com :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie obejrzałam z Twojego zestawienia cztery filmy i chyba tylko jednego z nich bym tu nie umieściła - a mianowicie Hobbita, cała ta ekranizacja bardzo mnie męczyła. Nie wiem czemu, może wyrosłam z takiego fantasy? ;-D Do tego zestawienia dodałabym jeszcze film Gwiazd Naszych Wina (choć jest to raczej dramat) - ten film dodałabym też do zestawienia filmów o zaskakującym zakończeniu. Ps. z tamtego zestawienia też kilka filmów widziałam - mega niespodzianki na końcu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Żadnego nie widziałam z wyżej wymienionych. Może kiedyś się skuszę :)
    Pozdrawiam i klik :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaginiona dziewczyna była naprawdę zaskakującym filmem, nie miałaś wrażenia w pewnym momencie, że to koniec filmu, a to był dopiero środek? :) Super zwroty akcji. Zapisałam sobie kilka filmów, które polecasz, i przejrzałam linki. Dzięki!!! Mam przyjemną listę na najbliższy czas:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ...ale to wszystko jest takie... znane. Mój kolega ma koszulkę z tekstem: everything popular is wrong. Nie do końca się z tym zgadzam, jednak w kwestiach takich jak kinematografia warto interesować się przede wszystkich twórczością niezależną. Ma to również nierozerwalną wadę: gdy raz zakochasz się w kinie niezależnym, trudno z taką miłością zerwać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Strażników nie widziałam bo nie znosze dubbigu więc pokornie czekam na lektora :D Interstellar dla mnie to dno i wodorosty :P Who I am mam ale nie widziałm ;D Reszta nawet ok ale wyrzuciłabym statni gwizdek i to coś King Fury ;D Brakuje mi nowego Mad Maxa <3 ale czekam aż w kinach pojawi sie nowy Vin Diesel jako łowca czarownic <3 ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja ulubiona seria - no jedna z ulubionych! <3 Me serce się raduje :D
    Znam tylko Zaginioną dziewczynę - ale to nawet lepiej, bo ostatnio przerzuciłam się na thrillery i miałam Cię pytać o polecenie czegoś :) Bo w ostatnim zestawieniu u mnie coś oglądałam od Cb i podobało mi się już nie pamiętam - serota może? chyba tak :D W tym też niedługo jakoś dodanym znajdzie się 2 pozycje od Ciebie :) Ale po kolei.. zaginiona podobała mi się jak z perspektywy czasu na nią patrzę :)
    Więzień labiryntu mam w planach już obejrzeć ze wzgl. na Dylana - choć na zdj w tym filmie akurat nie wygląda aż tak ładnie xd
    who am I, śmierć, czarownica - te filmy też na pewno zobaczę, bo jak mówiłam ostatnio polubiłam się z thrillerami :) No ale do fantastyki mnie akurat nie przekonasz :D

    OdpowiedzUsuń
  12. "Zaginiona" mnie też zachwyciła. Film o hakerach chętnie obejrzę. Zakończenie co wbija w podłogę to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, nie mam ostatnio czasu na seanse - będę musiała trochę nadrobić w zimie ;) hehe :) "Zaginiona Dziewczyna" najbardziej mnie zaciekawiła ! ;)

    obserwuje, zapraszam do siebie, pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  14. Wstyd się przyznać, ale znam tego Hobbita. Mam spore zaległości w filmach i muszę je nadrobić. Choć co kojarzą mi się Strażnicy Galaktyki, ale to tak jak przez mgłę ;p

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam żadnego z tych filmów. Aż wstyd się przyznać....

    OdpowiedzUsuń
  16. "Na skraju jutra" oglądałam i o dziwo jak nie lubie SF, to ten był całkiem fajny :) I zainteresował mnie "Kung Fury" :D Bo lubię takie filmy zabawne inaczej hehehe :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłam w kinie na "Więźniu labiryntu", reszty filmów nie znam, ale nie które pozycje mnie zaciekawiły, poszukam w sieci.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie widziałam żadnego z tych filmów, ale ja ogółem nie oglądam filmów. Za to poślę linka do tego wpisu mojej Mamie, ona uwielbia oglądać filmy i na pewno będzie zainteresowana tymi tytułami :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. super post, dzięki Tobie mam kilka filmów do nadrobienia :-) Oglądałam Maleficent i Hobbita - świetne efekty, kino na najwyższym poziomie, a Strażnicy Galaktyki tak byli nudni, że usnęłam na nich :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie widziałam żadnego z tych filmów ale Zaginiona Dziewczyna mnie zaciekawiła ;) może w weekend uda mi się go obejrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. "Maleficent" to dla mnie taka prawdziwsza wersja baśni. Bardzo mi się podobała. A "Więźnia labiryntu" aż dwa razy obejrzałam. Już nie mogę się doczekać następnej części.

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba 2 z tych filmów widziałam. Może dlatego, że to nie mój gatunek. ;) Niestety Więzień labiryntu to dla mnie totalna klapa. Jakby na siłę wymyślony scenariusz.
    Lubię takie posty, zawsze coś nowego można znaleźć ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Oglądałam wszystkie i muszę przyznać, że dokonałaś naprawdę trafnych wyborów ;D Najbardziej z tego, co wymieniłaś podobały mi się: Śmieć, Więzień labiryntu i ostatni gwizdek- lubię takie filmy, po których człowiek ma rozkminkę, te wybitnie do nich należą :)

    Co do wspomnień z pracy w gastronomii ja drinków uczyłam się sama w domciu, na własną rękę, natomiast zawodowo parzyłam wszelkiego rodzaju kawy :D I robię to do dziś z wielkim uśmiechem na twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Znam tylko czarownice, ale i resztę chętnie zobaczę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam aż tyle do nadrobienia? ;o Lista się przyda, akurat ostatnio w pracy mam sporo wolnego czasu i skończyły mi się pomysły na filmy do obejrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie oglądałam tylko "Ostatniego gwizdka" ale nadrobię to w najbliższym czasie.
    Ze wszystkich filmów przypadł mi do gustu: "Instaler", choć końcówka mnie zawiodła i "Zaginiona dziewczyna" film i książka są super.

    OdpowiedzUsuń
  27. Strażnicy Galaktyki byli genialni i Bradley Cooper w roli szopa haha xD Ja w ogóle lubię filmy Marvela, chociaż muszę przyznać, że ostatni ich film Ant-Man był kiepski. Były fajne sceny, ale ta fabuła wydawała mi się taka byle jaka, ale obejrzałam, bo Marvel xD no i scena po napisach ♥♥♥♥♥♥ Maleficent też bardzo mi się podobała ^^

    OdpowiedzUsuń
  28. Oglądałam 1-3 i byłam bardzo zadowolona. 10. jakoś przełknęłam, ale bez większego zachwytu.

    OdpowiedzUsuń
  29. Diabolina i zaginiona dziewczyna na długo pozostaną w mojej pamięci, szczególnie ten drugi film budzi emocje i jest fantastycznie nakręcony!

    OdpowiedzUsuń
  30. Link już sobie zapisałam i na pewno kiedyś chociaż jeden zobaczę :))

    OdpowiedzUsuń
  31. Mnie "Czarownica" nie urzekła... Wręcz przeciwnie, bardzo się na niej zawiodłam i przestalam żałować, ze nie oglądałam w kinie.
    Za to Strażników ubóstwiam!
    byłam na nocnym maratonie i specjalnie dla nich przespałam pół Kapitana Ameryki (mój facet za to przysypiał na Strażnikach, jednak nie dane mu było spać za długo, bo co chwilę budziły go wybuchy śmiechu. Wyobraź sobie, godzina piąta rano, a tu cała sala rży jak opętana!).
    A reszta... wstyd się przyznać, ale nie znam. :P

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie widziałam nic poza Maleficent i zgadzam się film jest fenomenalny,ale może dlatego że ja po prostu kocham fantasy i bajki ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja uwielbiam fantasy :) oglądamy z mężem ostatnio wszystkie polecane filmy z tego gatunku :). Zaintrygowałaś mnie Who Am I, wiem już co obejrzę wieczorem :). Większość z Twojej listy widziałam ai jeszcze na więźnia labiryntu się czaję :). Dziękuję że wpadłaś na linkowe party :)

    OdpowiedzUsuń
  34. To wszystko? Chciałam znaleźć coś dla siebie, ale przy założeniu że czarownicę się widziało, nie ma tutaj nic dla osoby która po prostu chce spędzić czas - bez dreszczyku niepokoju i wielkich zastanowień, po prostu coś pozytywnego. Jak można nie lubić thrillerów? Wielkich kinowych emocji szuka ten, komu ich nie dostarczyło życie. Nic nie mam do oglądania thrillerów, ale jak przygotowuje się już taką listę, warto wziąć pod uwagę więcej niż dwa gatunki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arcy Joko (autorka bloga)1 stycznia 2016 22:40

      Lol idąc twoim tokiem myślenia (?) nie oglądam romansów, bo mam już kochającego narzeczonego, nie oglądam komedii bo mam masę przyjaciół z którymi śmieję się codziennie, nie oglądam dokumentów, bo jestem wystarczająco wyedukowana. Wygląda na to, że mam zbyt zajebiste życie, żeby tworzyć listę dla kogoś smutnego kto potrzebuje się pocieszyć czymś pozytywnym w filmie. ;)
      Na szczęście mam inny tok myślenia niż Ty i po prostu jaram się fantastyką i tajemniczymi filmami. Odkrywcze prawda?
      Zamiast wylewać tu swoje frustracje idź poszukać bloga i listy odpowiadającej Twoim wymaganiom. Lepiej będzie jak zostawisz MI prowadzenie MOJEGO bloga ;)

      Wszystkiego dobrego w nowym roku i więcej pozytywów w realnym życiu!

      Usuń
  35. Oglądałem Więzień Labiryntu no i cóż słabiutki.

    OdpowiedzUsuń